New Step by Step Map For اصفهان

Wiki Article

اصفهان شهری است که همه ما ایرانی‌ها حداقل یک‌بار به آن سفر کرده یا در مورد زیبایی‌های آن شنیده‌ایم. این شهر پس از اسلام به‌عنوان پایتخت صفویان برگزیده شد و آثار تاریخی زیادی از این عصر را در خود جای داده است.

دادستان هرمزگان می‌گوید روغن آلوده «وارد بازار نشده است»

برج کبوتر گورت یکی از دیدنی‌هایی است که در نزدیکی اصفهان قرار دارد. این بنا یک عمارت استوانه‌ای شکل است که از ۲ استوانه داخلی و خارجی ساخته شده است.

پس از سکونت ارامنه در این محله، حکایت جدیدی در این مجله آغاز شد.

این زمین ۴۲۰۰ متری بر اساس اطلاعاتی که یاشار سلطانی منتشر کرده، در شمال شرق مدرسه علمیه امام خمینی قرار دارد و قیمت روز آن با توجه به بهای متوسط زمین در منطقه، «حدود هزار میلیارد تومان» تخمین زده می‌شود.

ومن الناحية المعمارية، يعد فخر الدولة البويهي أهم الشخصيات الحاكمة، حيث أنشأ وزيره الصاحب بن عباد البوابة المؤدية إلى المسجد والتي حل محلها بعد ذلك مسجدي حاكم. كما قام الحاكم الكاكوي علاء الدولة بتوسعة الحصون في أصفهان وأنشأ اثني عشرة بوابة مغطاة بالمعدن، لحمايتها من قبائل التركمان الغازية.

مکان‌هایی که با الهام‌ گرفتن از حال و هوای طبیعی و تاریخی شهر، اتاق‌هایی سنتی و دوست‌داشتنی در اختیارتان قرار می‌دهند.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در نامه‌ای، که امروز در رسانه‌های ایران منتشر شده است، گفته است که از انتقال مالکیت یک زمین چهار هزار متری در شمال تهران به نام خود و فرزندانش اطلاع نداشته و این انتقال با «جعل و خیانت در امانت» اتفاق افتاده است.

ويحوي الجزء العلوي من قاعة الزوار الكبيرة عددا كبيرا من اللوحات منها صدیقی ما يعرض مناظر للشاه عباس في بعض الولائم والشاه إسماعيل والشاه طهماسب عند استقبالهما لهمايون ملك الهند. وعلى جدران الحجرات الأخرى توجد منمنمات ولوحات وأعمال أخرى أبدعتها أيدي الفنانين البارعين في هذا العصر. الأسواق[عدل]

با توجه به توریستی‌بودن شهر اصفهان، هتل‌های زیادی در آن فعالیت می‌کنند که طیف وسیعی از مهمان‌سراهای ارزان تا هتل‌های میان‌رده و هتل‌های لوکس و گران را شامل می‌شوند.

علی باقری‌کنی؛ یک عضو دیگر خانواده خامنه‌ای در راس وزارت خارجه ایران

خرید جاذبه‌های شهری موزه طبیعی و تفریحی مکان‌های فرهنگی ورزشی آثار ثبت شده

پل شهرستان اصفهان قدیمی‌ترین پلی است که بر روی زاینده رود ساخته شده.

كنيس ملا يعقوب في أصفهان تضم المدنية عدداً من الكنائس أشهرها الكنيسة الأرمنية، كما تضم المدينة كنس يهودية أهما كنيس ملا يعقوب اليهودي الذي ما زال معموراً بالمصلين حتى الوقت الحاضر. المكانة العلمية[عدل]

Report this wiki page